Sucha skóra po zimie

Sucha skóra po zimie


Przesuszona skóra w trakcie zimy to naturalne zjawisko, a jej objawy to przede wszystkim uczucie napięcia, łuszczenie się, zaczerwienienie oraz nadwrażliwość.

Przy niskich temperaturach nasza skóra produkuje mniejszą ilość sebum, zaś w przegrzanych pomieszczeniach narażona jest na dodatkowe przesuszenie. Z kolei niektóre tkaniny czapek, szalików czy kołnierzy przy kurtkach potrafią podrażniać skórę i wywoływać uczulenia. Jeśli nie zadbaliśmy właściwie o naszą skórę w okresie zimowym, wiosną należy jak najszybciej nadrobić zaległości, aby przygotować skórę do wysokich temperatur i ostrego słońca, które również niezbyt korzystnie wpływają na jej stan.

 

Odpowiednie nawilżenie skóry jest uzależnione przede wszystkim od odpowiedniego nawodnienia organizmu. Należy więc pamiętać o dostatecznej ilości przyjmowanych płynów, najlepiej dwa litry dziennie. Nie musi być to wyłącznie woda mineralna, również zielona herbata, ziołowe i owocowe herbatki a także świeżo wyciśnięte soki będą dobre w codziennej diecie. Na stan naszej skóry mają wpływ również produkty znajdujące się w naszym jadłospisie. Powinien on być bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, które znajdziemy np. w oliwie z oliwek, rybach morskich czy orzechach.

 

Dobroczynne działanie będą miały również składniki diety z zawartością witaminy E i A. Zwłaszcza niedobór tej ostatniej witaminy może wpływać niekorzystnie na stan naszej skóry i paznokci. Najwięcej tej witaminy znajdziemy w tranie, marchewce, natce pietruszki, wątróbce oraz w jajkach. Jeśli chodzi o zewnętrzną pielęgnację skóry, warto pamiętać o systematycznym jej złuszczaniu delikatnymi peelingami w celu usunięcia zanieczyszczeń i martwego naskórka. Podrażnioną cerę dobrze jest oczyszczać hypoalergicznymi mleczkami i tonikami i stosować dobrze wchłaniające się kremy nawilżające, nie zatykające porów. Aby poprawić jakość skóry na twarzy należy unikać ciężkich kosmetyków do makijażu, zaś po delikatnym demakijażu zawsze nakładać krem.

 

Na przesuszoną skórę ciała stosujemy mleczka i balsamy nawilżające, ale najszybciej pozbędziemy się problemu stosując oliwki. Z kolei masaż ciała, wykonywany choćby podczas aplikacji kosmetyków, poprawi krążenie i uelastyczni skórę. Nasza skóra lubi również tlen, zwłaszcza po okresie zimowym może być znacznie niedotleniona, dlatego wiosną jak najczęściej trzeba przebywać na świeżym powietrzu, pamiętając jednocześnie o ochronie przed promieniami słońca, które wysuszają, podrażniają oraz postarzają naszą cerę. Po miesiącu stosowania się do powyższych zaleceń z pewnością zauważymy znaczną poprawę jakości naszego ciała.

 

Doskonałe preparaty do nawilżania skóry można znaleźć w sklepie http://www.kuzniazdrowia.pl/

 

  • Warto przeczytać

    Copyrights by Moda. Uroda. Styl. | fashionelle.pl | Facebook | Google+ | Twitter